Projecte d’innovació docent per la millora de la coordinació tutor-empresa-estudiant de l’assignatura Pràctiques Externes del Màster Oficial de Direcció d’Empreses de l’Esport

Triado Ivern, Xavier Maria
Ivern Pilar Aparicio Chueca, Amal Elasri Ejjaberi, Ramon Iglesias Tovar, MªLluïsa Solé Moro, MªPilar López-Jurado, MªCarmen Gracia Ramos, Jordi Viñas Fort Oscar Duran Mª José Blázquez
Mâster Oficial de Direcció d'Empreses de l'Esport

Es preveu iniciar aquesta actuació en el curs actual 2016-17 per tal que es pugui aplicar de forma pilot durant el segon semestre del mateix curs. L’assignatura es porta a terme durant el segon semestre, en els mesos d’abril, maig i juny. A la vegada es durà a terme durant el 1r semestre del curs 2017-18, per al seguiment dels estudiants titulats.

2016PID-UB/023

Indicadors

• Augment de la satisfacció dels agents en els processos de selecció dels estudiants
  • Augment del número de pràctiques de qualitat al sector esportiu
  • Disminució del número de dies que es necessiten per formalitzar un conveni de pràctiques
  • Reduir el número de visites dels estudiants a l’oficina de pràctiques
Identificar bones pràctiques generalitzables (rúbriques, guies...) tant des de la vessant acadèmica com de la vessant de l’organització, on l’estudiant realitza les pràctiques.
  • Grau de satisfacció, tant de l’estudiant com dels tutors, en altres universitats o centres
  • Acreditació de les pràctiques de qualitat segon els barems de les Agencies de Qualitat institucionals
  • Creació de la guia de pràctiques per l’estudiant
  • Creació de la guia de pràctiques pel tutor acadèmic de la institució
  • Creació de la guia de pràctiques pel tutor de l’organització
  • Presentació i defensa de la metodologia en jornades, tant internacional com nacionals.
  • Presentació i defensa de la metodologia en congressos, tant internacional com nacionals
  • Publicació en revistes indexades del canvi metodològic de l’assignatura de pràctiques
Mesurar l’impacte que les pràctiques han tingut en la inserció laboral dels estudiants
  • Grau d’inserció laboral dels estudiants que han realitzat pràctiques en el darrer curs.
  • Evolució del grau d’inserció laboral dels estudiants que han realitzat pràctiques des de l’inici del màster.

Instruments d'avaluació proposats per l'observació dels indicadors establerts:

Indicadors Instruments
  • Augment del número de pràctiques de qualitat al sector esportiu
  • Reduir el número de visites dels estudiants a l’oficina de pràctiques

Recerca bibliogràfica

Qüestionaris als diferents agents participants en les pràctiques

Focus groups amb estudiants

Qüestionari i focus group

Anàlisi

• Creació de la guia de pràctiques per l’estudiant
  • Creació de la guia de pràctiques pel tutor acadèmic de la institució
  • Creació de la guia de pràctiques pel tutor de l’organització
Redacció d’unes guies de suport per als estudiants, tutors d’empresa i tutor acadèmics.
Redacció de ponències i articles per Jornades, Congressos i/o Revistes

Qüestionari i focus group

Anàlisi longitudinal de la inserció laboral dels estudiants del master.

• Millora metodològica en el disseny de les Pràctiques externes, tant pel que fa al procés de cerca d’entitats col·laboradores, selecció de candidats i incorporació a l’empresa.
  • Identificar bones pràctiques generalitzables (rúbriques, guies...) tant des de la vessant acadèmica com de la vessant de l’organització on l’estudiant realitza les pràctiques.
  • Elaborar eines que donin suport en el procés a tots els agents que intervenen en el procés de Pràctiques Externes: estudiants, tutors d’empresa i tutors acadèmics.
  • Generalitzar la metodologia a altres Màsters, tinguin caràcter obligatori o optatiu, en la mesura que es puguin reduir els costos de gestió i temps.
  • Mesurar l’impacte que les pràctiques han tingut en la inserció laboral dels alumnes
Linies d'innovació:
GIDOE-UB