ESTUDI DE CASOS: UNA ANÀLISI AMB PERSPECTIVA SOCIOLÒGICA

Elias Andreu, Marina
Marina Elias Andreu, Josefina Recasens Guitart, Núria Vallès Peris, Xavier Martínez Celorrio, Santiago Eizaguierre Anglada
Grau de Primària, Grau d'Infantil, Grau de Sociologia, Màster Oficial de Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes , Màster oficial: Activitat motriu i educació

Assentar i interrelacionar els coneixements teòrics més rellevants de l’assignatura a través de l’anàlisi en profunditat del cas plantejat. Realitzar el vincle teòrico-pràctic de conceptes treballats en el marc de l’assignatura. Proporcionar diferents experiències a l’alumnat i que sigui conscient de les possibles problemàtiques amb les què es pot trobar en l’exercici de la pràctica professional. Incentivar a l’alumnat perquè reflexioni sobre el seu futur professional i plantegi possibles conseqüències de les seves accions. Fomentar el treball en grup i l’aprenentatge a través de l’anàlisi i reflexió col·laborativa. Fomentar la capacitat d’exposició oral de les idees i d’arribar a un consens. Evidenciar que els coneixements poden ser generalitzats i aplicats a altres casos.  Fer-se conscient que ser professional de l’educació és tenir a l’abast recursos per tal de poder-los utilitzar de forma flexible segons la idiosincràsia de cada situació. Fer-se conscient que ser professional de l’educació és pensar els efectes, volguts i no volguts, que comporta cada acció i per tant, la necessitat de pensar en activitats de seguiment.

2014PID-UB/019

Es pretén que l'estudiant gràcies a l'estudi de casos que entrelliga tot el contingut de l'assignatura desenvolupi les competències assoleixin els objectius fonamentals de l'assignatura de sociologia de l'educació. Siguin capaços d'analitzar i incorporar de manera crítica les qüestions més rellevants de la societat actual que afecten l’educació familiar i escolar. Capacitar-los perquè analitzin des de la perspectiva sociològica l’estat de l’educació en el marc de societats actuals desenvolupant esperit crític, professionals i empatia.

GIDASRES